Перейти до змісту

Робимо власні тайли⚓︎

Тайли від сторонніх постачальників – це найпростіший спосіб переходу на OpenStreetMap, до того ж він дозволяє точно виміряти ваші витрати. Однак, якщо ви бажаєте мати повний контроль над долею, ви можете створювати та розповсюджувати ваші власні тайли. В цьому розділі йдеться про те, як це зробити.

сирцеві дані osm тайловий сервер використання мап
Сирцеві дані OpenStreetMap Ваш власний тайловий сервер Відвідувачі переглядають мапу на вашому вебсайті

Ви точно цього бажаєте?⚓︎

І генерація тайлів, і їх розповсюдження вимагають наявності доволі потужного обладнання, особливо, якщо вам треба мати глобальне покриття та регулярні оновлення.

Для розгортання власного тайлового сервера ми радимо використовувати Ubuntu Linux або Debian.

Варіанти⚓︎

  1. Встановлення на Debian 12, Debian 11, Ubuntu 22.04, Ubuntu 20.04 або на Ubuntu 18.04.

  2. Використання docker.

Системні вимоги⚓︎

Обслуговування власних мап це доволі витратне завдання. В залежності від розміру території, яка вам потрібна та очікуваної кількості трафіку, вимоги до обладнання можуть змінюватись в широкому діапазоні. Переважно, вимагатиметься наявність сховища на 10-20 ГБ, 4 ГБ оперативної памʼяті, а також сучасного двоядерного процесора для роботи з мапою середнього міста, або більше ніж 1 ТБ для сховища, 24+ ГБ оперативної памʼяті та не менш ніж чотириядерний процесор для всієї планети.

Ми радимо вам розпочати роботу з невеличких частин даних OpenStreetMap – з міста, району чи області. Це краще ніж витратити тиждень на імпорт всього світу (planet.osm) і потім почати все наново після виявлення помилки в налаштуваннях! Ви можете завантажити дані частинами з:

Інструментарій⚓︎

Ми використовуємо різні інструменти для створення та обслуговування тайлів.

Apache – сервер, який обслуговує звернення від ваших вебоглядачів та передає їх сервісу mod_tile. Крім цього вебсервер Apache може використовуватись для обслуговування статичного вебконтенту, такого як HTML, JavaScript та CSS для вашої сторінки з мапою.

Після надходження від користувача запиту Apache направляє запит до mod_tile для подальшої обробки. Mod_tile перевіряє, чи тайл вже створено і він готовий до використання або він вимагає оновлення через його відсутність в кеші. Якщо тайл доступний і не потребує створення, він негайно надсилається клієнту. У випадку потреби у його створені, тайл додається в “чергу генерації”, і коли настає його черга, процес генерації тайлів (рендер) створює його та надсилає клієнту.

Для створення тайлів ми використовуємо інструмент з назвою Mapnik. Він бере запити з черги, як тільки вони там зʼявляються, витягує дані із різноманітних джерел, відповідно до інформації про стиль, та генерує тайли. Тайл надсилається до клієнта, а Mapnik переходить до наступного елемента в черзі.

Для потреб генерації тайлів, дані OpenStreetMap зберігаються в базі даних, яка обслуговується сервером баз даних PostgreSQL. Для переміщення даних в базу використовується osm2pgsql. Ці два інструменти працюють разом щоб в ефективний спосіб отримувати геопросторові дані OpenStreetMap. Ви можете підтримувати актуальність вашої бази даних PostgreSQL користуючись потоком diff-файлів, які створюються кожні 60 секунд на сервері OpenStreetMap.